Havayolu şirketi uçuşunuzu değiştirir veya iptal ederse ne yapmalısınız?
Havayolları uçuş programlarını mümkün olduğunca takip etmeye çalışsa da, uçuş değişiklikleri ve hatta iptalleri nispeten yaygın bir uygulamadır.
Havacılık, yeni uçakların üreticilerden gecikmeli teslimatı veya hatta uçmanın imkansız olduğu kötü hava koşulları gibi birçok faktöre bağlıdır.
Birçok değişiklik ve iptali ilk elden deneyimledik ve bu makalede deneyimlerimizi sizlerle paylaşacağız.
Uçuşumdaki bir değişikliği nasıl öğrenebilirim?
Havayolu her zaman, değişikliklerden haberdar olur olmaz yolcuları bilgilendirmekle yükümlüdür.
Bilgileri genellikle biletinizi alırken girdiğiniz e-postadan alırsınız (spam klasörünüzü düzenli olarak kontrol edin), bazen havayolu şirketi telefon numaranıza da bir mesaj gönderir.
Havayolunun bir mobil uygulaması varsa, indirmenizi öneririz - bazen uçuş değişikliği bildirimleri uygulama aracılığıyla bildirim olarak da gönderilir.
Bununla birlikte, rezervasyonunuzu zaman zaman havayolu şirketinin web sitesinden veya uçuş rezervasyonu yaptığınız perakendeciden manuel olarak kontrol etmenizde kesinlikle fayda vardır.
Nasıl yapılır? Nasıl yapılacağını Uçuş rezervasyonlarını kontrol etme makalesinde anlatıyoruz.
Uçuş programında değişiklik veya iptal?
Pratikte iki durumla karşılaşırsınız - saatlerin değiştirilmesi veya bir uçuşun tamamen iptal edilmesi.
Bazen sadece birkaç dakika olabilir, diğer zamanlarda uçuş başka bir tarihe bile alınabilir.
Daha az sıklıkla, uçuşun tamamen iptali söz konusudur. Ancak, bu durumda prosedür aşağı yukarı zaman değişikliği ile aynıdır.
Bazı durumlarda, uçuş değişikliği için 600 Euro'ya kadar tazminat ödenebilir:
- herhangi bir havayolu ile bir AB havaalanından uçuyorsanız
- AB'ye kayıtlı bir havayolu ile herhangi bir yere uçuyorsanız
- Havayolu size değişikliği kalkıştan 14 günden daha kısa bir süre önce bildirirse ve varış noktanıza 3 saatten fazla geç varırsanız
- Ayrıntılı talimatlar için, Rötarlı bir uçuş için nasıl tazminat alabilirim?
Kalkıştan bir günden fazla süre önce değişiklik
Çoğu zaman, uçuş programları ve saatlerindeki değişiklikler kalkıştan 1-3 ay önce gerçekleşir.
Bu durumda üç seçeneğiniz vardır:
- Hiçbir şey yapmayın. Saat değişikliği sadece kozmetikse (genellikle +- 10 dakika) veya yeni saatlerde eskisine göre daha rahatsanız, hiçbir şey yapmayın. Havayolu zaten otomatik olarak yeni uçuşta size yeniden rezervasyon yapacaktır. Bazı havayolları, genellikle e-posta ile gönderdikleri bir bağlantı aracılığıyla bu değişikliğin onaylanmasını ister.
- Farklı bir rota bulun. Yeni saatler size uymuyorsa, ancak uçmanız da gerekiyorsa, havayolu şirketi başka bir rotaya, hatta bazen başka bir havayoluna geçmeyi teklif etmelidir.
- Paranızı geri alın. Yeni saatler size uymuyorsa ve uçmanız gerekmiyorsa, tüm uçuşun iptal edilmesini ve tam para iadesi talep edebilirsiniz.
Başka bir rota bulmak
Bazı büyük havayolları, yolcuların mobil uygulamalarından veya web üzerinden (uçuş değişikliği e-postasında gönderilen bir bağlantı aracılığıyla) alternatif bir uçuş bulmalarına veya alternatif bir uçuşta otomatik olarak yeniden rezervasyon yapmalarına olanak tanır.
Otomatik yeniden rezervasyondan memnun değilseniz, havayolu şirketiyle iletişime geçmeli ve alternatif bir değişiklik talep etmelisiniz.
Lufthansa (ve LH Group'taki Austrian ve Swiss gibi diğerleri) ile havayollarının uçuş değişikliklerine nasıl yaklaştığı konusunda harika kişisel deneyimlerim oldu. Yedek uçuşu her zaman uygulamada kendim bulabildim.
Başka bir uçuşa yeniden rezervasyon yapma kuralları evrensel değildir ve her havayolunun kendine özgükuralları vardır. Ancak pratikte bunlar geçerlidir:
- havayolu şirketi sizi mümkün olan en kısa sürede varış noktanıza ulaştırmalıdır.
- ücretsiz bir alternatif uçuş sunmak
- başka bir ortak havayoluna yeniden rezervasyon işlemini kendiniz yapmak için
- para iadesi söz konusu olduğunda, sadece gelecekteki bilet alımları için kredi değil, her zaman gerçek para teklif etmelidirler
Tersi durumda, havayolu şirketi bu gerekliliklere uymayabilir:
- varış noktasında başlangıçta planlanan süreyi geçirmeniz için uçuş saatini geri ertelemek
- tamamen farklı bir şehre uçuşunuzu yeniden rezerve etmek ( Wizz Air gibi bazı havayolları buna izin verir)
Özellikle büyük havayollarında çok daha fazla esneklik vardır - daha fazla uçuşları ve sizi yeniden rezerve edebilecekleri daha fazla ortak havayolları vardır.
Düşük maliyetli havayollarında veya çok küçük havayollarında daha az değişkenlik olma eğilimindedir.
Havaalanında yeniden planlama
Havayolları, kalkması planlanan bir uçuşu dakikalar öncesinden bile iptal edebilir veya erteleyebilir.
Bunun en yaygın nedeni kötü hava koşulları veya uçaktaki teknik bir arızadır.
Bu durumda, uçak biletinizi değiştirmek kolaydır - her zaman doğrudan havayolu personeli ile muhatap olursunuz.
Havayolu, nihai varış noktanıza, başka şirketlerle farklı bir rotada veya belki bir gün sonra alternatif bir uçuş ayarlamalıdır. Bu durumda, havayolu ayrıca yemek ve otel sağlamakla yükümlüdür.
- ℹ️ Bu web sitesinde, havaalanından şehir merkezine ulaşım konusundaki deneyimlerimizi anlatıyor ve dünya çapında ziyaret edilebilecek en iyi turistik yerleri öneriyoruz.
Havayolu ile nasıl iletişime geçerim?
Bunlar bir havayolu ile iletişim kurmanın en yaygın yollarıdır:
- telefonla
- vakaların büyük çoğunluğunda en hızlı çözüm
- çoğu zaman mümkün olan tek çözümdür, birçok havayolu başka herhangi bir temasa izin vermez
- bazı havayollarının (örneğin Air Mauritius ile kötü bir deneyim yaşadım) ücretsiz telefon hattı yok, bu nedenle yurtdışını yüksek ücretlerle aramaktan başka seçeneğiniz yok
- ✅ web/mobil uygulama üzerinden
- özellikle büyük havayolları genellikle uçuşu kendiniz seçebileceğiniz "Rezervasyonu Yönet" vb. aracılığıyla değişiklik yapmanıza izin verir
- daha küçük havayolları için bu seçenek genellikle mevcut değildir
- Sosyal ağlar aracılığıyla
- Telefon etmek istemiyorsanız, Facebook / Messenger / Instagram üzerinden resmi havayolu profilleriyle iletişime geçmeyi deneyebilirsiniz
- bazen havayolu temsilcileri hızlı yanıt verir ve sorunu çözebilir ( TAP ile iyi bir deneyimim oldu)
- ancak, bu seçenek her zaman mevcut değildir ve her zaman güvenilir bir şekilde çalışmaz
- e-posta
- bu seçenek yalnızca kalkıştan önce uzun bir zamanınız varsa önerilir
- havayolları genellikle e-postalara birkaç hafta sonra yanıt verir, hatta hiç yanıt vermez
Havayolunun iflası durumunda ne yapmalı?
Bu, yolcunun genellikle neredeyse hiçbir uygulanabilir hakka sahip olmadığı bir durumdur.
- Masrafları size ait olmak üzere kendi yedek uçuşunuzu ayarlamalısınız
- iflas eden havayolu şirketinden paranızı geri alamazsınız
- tek şansınız bankanızdan veya kartınızı veren kuruluştan "ters ibraz" başvurusunda bulunmak veya şirketin iflasına karşı sigorta yaptırmaktır
Sıkça sorulan sorular
Değişiklik yalnızca bir segmenti etkiliyorsa ne olur?
Sadece belirli bir uçuş için değil, tüm rezervasyon için değişiklik talep edebilirsiniz.
Havayolu beni daha kötü bir bağlantıda yeniden rezerve edebilir mi?
Evet, size daha düşük bir havayolu ile alternatif sunulabilir (örneğin, daha kötü koltuk aralığı ile). Değişiklik size uygun değilse, havayolu şirketine sorabilir ve varsa başka bir alternatif isteyebilirsiniz.
Önerilen değişiklikleri reddedebilir miyim?
Evet, hiçbir alternatif size uygun değilse, her şeyi reddedebilir ve tam bir geri ödeme talep edebilirsiniz.
Sorusu olan var mı?
Makale hakkında herhangi bir sorunuz veya yorumunuz varsa...
Sanırım burada birkaç eksik bilgi var: 1. Bir bayi aracılığıyla satın alırsanız, değişiklik kalkış gününde olmadıkça (+ muhtemelen bazı istisnalar) sorunu bayi aracılığıyla çözmeniz gerekir, 2. Skype of fond memory'den geçtiği gibi, yabancı havayolu hatlarını ücretsiz veya düşük fiyatlarla arama imkanı, 3. downgrade sırasında bilet fiyatının bir kısmını geri alma imkanı, 4. proaktif yaklaşımdan bahsedilmesi, yani alternatif bir uçuş bulmasını beklemek yerine kendiniz alternatif bir uçuş bulmanız. Proaktif bir yaklaşımdan bahsedilmesi, yani alternatif uçuşları kendinizin bulması ve hattaki temsilciye kendisinin bulmasını beklemek yerine bunları önermesi, bu da sorunun çözümünü hızlandırabilir, 5. Wizzair ve Ryanair'de iptal edilen / değiştirilen uçuşlarda self servis değişikliklerin ayrıntıları (alternatif havaalanları, tarihler vb.).