Uçuş rötarları veya Ne hakkım var ve nasıl tazminat alabilirim

Rötarlı uçuş

Hava yoluyla seyahat ederken, uçuşunuzun saatlerce önemli ölçüde geciktiği zamanlar olabilir. Bu durumda, neye hakkınız olduğunu ve havayolu şirketinden ne tür bir tazminat talep edebileceğinizi bilmek iyi bir fikirdir.

Hava yolculuğunda tazminat, orijinal metnini eur-lex.europa.eu adresinde bulabileceğiniz 261/2004 sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konsey Tüzüğünde (EC) belirtilmiştir.

Sadece rötarlı bir uçuş için para mı almanız gerekiyor? Tazminat için 2 yıla kadar önceden başvurun .

Uçuş gecikmeleri için ne zaman tazminat almaya hak kazanırsınız?

Tüm gecikmeli uçuşlar otomatik olarak yukarıdaki yönetmelik kapsamına girmez ve bu nedenle tazminat talep edilebilir. Tazminat konusunu görüşmeye başlayabilmeniz için uçuşunuzun

  • bir Üye Devletin topraklarındaki bir havaalanındankaynaklanan
  • Üye Devletlerin topraklarındaki bir havaalanındasona ermesi ve bir Avrupa havayolu şirketi tarafından işletilmesi

Üye Devlet, Guadeloupe, Fransız Guyanası, Martinik, Réunion, Mayotte, St Martin ve Azor Adaları, Madeira veya Kanarya Adaları dahil olmak üzere Avrupa Birliği'nin 27 ülkesinin tamamı anlamına gelir. Üye ülkeler arasında Norveç, İsviçre ve İzlanda da bulunmaktadır.

Bir diğer koşul ise uçuşun uzunluğuna bağlı olan gecikmenin uzunluğudur. Gecikmeler için tazminat ödenir:

  • 1 500 km'ye kadar uçuşlar için2 saat
  • 1 500 km ile 3 500 km arasındaki uçuşlar için 3saat
  • 3 500 km üzerindeki uçuşlar için4 saat

Maddi tazminat için varış havalimanındaki 3 saatlik gecikme kuralı geçerlidir.

Uçuş gecikmesi durumunda hak ettiklerim

Uçuşun gecikmesi durumunda her yolcu aşağıdaki tazminatlardan ücretsiz olarak yararlanma hakkına sahiptir:

  • gecikmenin uzunluğuyla orantılıikramlar
  • 2 telefon görüşmesi ve e-posta
  • Gecikmenin gece boyunca olması halindeotel konaklaması
  • maksimum 600 Euro'ya kadarmaddi tazminat

Bu hakkın otomatik olarak sunulmadığı ve çoğu havayolu şirketi için kendiniz iletişime geçmeniz gerektiği de eklenmelidir. Bu durum özellikle konaklama talepleri için ve neredeyse her zaman maddi tazminat için geçerlidir.

İkram hakkı

Her havayolunun, gecikmenin nedenine bakılmaksızın, en az 2 saatlik veya orta mesafeli uçuşlar için 3 saatlik ve uzun mesafeli uçuşlar için 4 saatlik bir gecikme beklemesi durumunda yolcularla ilgilenme yükümlülüğü vardır.

Yolculara genellikle su ile birlikte bir baget veya yaklaşık 15 avro nominal değere sahip kuponlar verilir veya kalkış kapısında doğrudan belirli ikramlar sunulur.

Konaklama hakkı

Uçuşunuz önemli ölçüde ertelenirse ve havaalanında bir gece geçirmek zorunda kalırsanız, ücretsiz konaklama hakkınızı talep etmek için aramaktan çekinmeyin. Havayolu, bir otele transfer ve tabii ki yemekler de dahil olmak üzere konaklama için yolcuları sağlamak ve geri ödemekle yükümlüdür.

Havayolu tarafından geri çevrilirseniz ve uçuşunuz gece boyunca en az 8 saat rötar yaparsa, masrafları kendiniz karşılayarak check-in yapabilir ve daha sonra geri ödeme talep edebilirsiniz - ödeme belgesini saklayın.

Uçuş gecikmeleri için ücretsiz maddi tazminat talep edin

Maddi tazminat talebi

Uçuşun 3 saat veya daha fazla gecikmesi veya iptal edilmesinin en büyük cazibesi, yolcu başına 600 Euro'ya kadar maddi tazminat hakkıdır. Bu tazminatın birkaç istisnası vardır.

Bunlardan ilki, gecikme süresinin varış havaalanında hesaplanmasıdır. Bu, planlanan varış ile gerçek varış arasındaki farktır. Varış, uçağın piste park edilmesi ve yolcuların inmesi için kapıların açılması olarak tanımlanmaktadır.

Havayolu şirketinin gecikmeyi etkileyememesi durumunda maddi tazminat ödenmez, örn:

  • kötü hava
  • kuş çarpması
  • havaalanı personeli veya hava trafik kontrolü tarafından yapılan grev
  • savaş ve siyasi huzursuzluk

Ancak, bir uçağın arızalanması veya havayolu personelinin greve gitmesi acil durum değildir.

Gecikmeli bir uçuşta her bir yolcunun alacağı maddi tazminat miktarı, uçuş mesafesine göre aşağıdaki şekilde belirlenir:

  • 1 500 km'ye kadar250 Euro
  • 400 Euro
    • Avrupa Birliği içinde (+ katılımcı ülkeler) 1 500 km üzerindeki tüm uçuşlar için
    • Avrupa Birliği'nden dışarıya (veya tam tersi) yapılan uçuşlar için 1 500 km ile 3 500 km arasındaki tüm uçuşlar
  • 600 Euro
    • Avrupa Birliği'nden dışarıya (veya tam tersi) yapılan uçuşlar için 3 500 km'nin üzerindeki tüm uçuşlar
    • Avrupa Birliği (+ katılımcı ülkeler) içindeki uçuşlar için 3 500 km'den uzun uçuşlarda bile 600 avro tazminat almaya hak kazanamazsınız

3.500 km'nin üzerindeki uçuşlarda, 3-4 saatlik bir gecikme varsa, havayolu şirketi tazminatı %50 oranında, yani 300 avro azaltma hakkına sahiptir.

Rötarlı bir uçuş için ücretsiz maddi tazminat talep edin

Uçuş gecikmeleri için nasıl maddi tazminat talep edilir?

Uçuş gecikmeleri için maddi tazminat söz konusu olduğunda, başka her yerde olduğundan daha fazla, teori gerçeklikle tamamen çelişir. Tazminat talebinizi yaparken sabırlı ve iddialı olun. Havayolları herhangi bir şey için bahane üretmekten çok mutlu olurlar ve dahası sizi tamamen görmezden gelebilirler.

Başvurmak için şunlara ihtiyacınız olacak

  • e-bilet (biletin veya turun e-posta ile satın alındığına dair onay)
  • biniş kartı
  • uçuş rötarının teyidi

Rötarlı uçuş formu havaalanında havayolu şirketi tarafından verilir veya üzerinde rötarlı uçuşunuzun bulunduğu varış panosunun bir fotoğrafı yeterli olacaktır veya Flightradar24 web sitesinden bir çıktı ekranı alın.

Ardından talep formunu doldurun veya havayolu şirketinin müşteri hizmetleri e-postasına gönderin ve bekleyin. E-postada, lütfen Avrupa Parlamentosu ve Konseyinin 261/2004 sayılı (EC) Yönetmeliği uyarınca 3 saatten fazla gecikme için XX EUR tazminat talep ettiğinizi doğrudan belirtin. IBAN ve SWIFT formatları da dahil olmak üzere banka hesap bilgilerinizi eklemeyi unutmayın.

Seçili havayolları ile tazminat için nereye başvurulur:

Smartwings (Seyahat Servisi), Ryanair, Wizz Air, easyJet ve diğerleri gibi havayolu şirketlerinden tazminat almanın bireyler için gerçekçi olmadığını hemen söylüyoruz.

Bir acente aracılığıyla başvurmak

Zamandan ve zahmetten tasarruf etmek istiyorsanız veya süreç sizin için çok karmaşıksa, tazminat için uzman bir acenteye başvurmanız yeterlidir.

Rötarlı bir uçuş için ücretsiz maddi tazminat başvurusunda bulunun

Tazminat talebiniz doğrulandıktan sonra, tek yapmanız gereken avukat için bir vekaletname imzalamak ve ardından tazminatın ödenmesini beklemektir. Acente, tahsil edilen miktarın yalnızca beşte biri kadar bir komisyon alır. Davanız nihai olarak reddedilse bile önden hiçbir şey ödemezsiniz.

Gecikmiş olarak 3 yıla kadar talepte bulunabilirsiniz, ancak ideal olarak gecikme kanıtı nedeniyle meseleleri hemen çözmelisiniz.

Sonuç

Hiçbir yolcu er ya da geç rötarlı bir uçuştan kaçınamaz. Saatler süren uzun bir gecikmeyle karşı karşıyaysanız, neye hakkınız olduğunu ve havayolu şirketinden nasıl tazminat alacağınızı biliyorsunuzdur.

Sorusu olan var mı?

Makale hakkında herhangi bir sorunuz veya yorumunuz varsa...

0 yorumlar

Cestee'de oturum açın

... dünya çapında seyahat topluluğu

Facebook ile devam edin

Henüz seyahat hesabınız yok mu? Kaydolun