Lufthansa Allegris Business Class A350 (MUC-EWR)
Lufthansa'nın yeni Allegris business sınıfı uzun mesafeli uçuşlarda konforda devrim yaratmayı vaat ediyor. Ekim 2025'te Münih-Newark rotasında test ettim ve işte koltuklardan yemek kalitesine kadar tüm izlenimlerim.
Son varış noktamız, daha sonra ikonik otel The Plaza'yı test ettiğimiz New York oldu - incelememizin tamamını burada bulabilirsiniz.
Business sınıfı fiyatlarını lufthansa.com adresinden öğrenin
Tuhaf bir dizi koltuk tipi - çoğu ücretli
Allegris business sınıfı başından beri biraz tartışmalı olmuştur. Aslında, normal business class kabininde çoğu ekstra ücrete tabi olan 5 farklı koltuk tipi vardır.
Bu, business sınıfında çok alışılmadık bir durum. Evet, örneğin rakip havayolu Condor'da, Ağustos 2025'te JNB-FRA uçuşunda denediğim daha geniş bir Prime Seat için ekstra ödeme yapabilirsiniz, ancak bu hala sadece bir ekstra koltuk türü.
Lufthansa'da, satın alma veya online check-in sırasında yalnızca bir koltuk türünü ücretsiz olarak seçebilirsiniz ve diğer 4 tür ekstra ücrete tabidir.
- Classic Seat - "A" ve "H" koridor koltukları
- ekstra ücret yok
- Privacy Seat - Daha fazla mahremiyete sahip standart pencere kenarı koltuklar ("Klasik" veya "Ekstra Uzun Yatak" koltuklara göre koridor daha uzaktadır)
- 140 avrodan 170 avroya kadar ekstra ücret
- Extra Long Bed Seat - "D" ve "G" koridor koltukları
- katlanmış koltuk 2,2 metre uzunluğundadır, diğer tüm tipler 1,9 metre uzunluğundadır
- 140 avrodan 170 avroya kadar ekstra ücret
- Extra Space Seat - "E" koltuklar, ortada tek koltuk
- önemli ölçüde genişletilmiş saklama bölmeleri
- 170 Euro'dan 230 Euro'ya kadar ekstra ücret
- Suite - 1. sırada 4 koltuk
- koltuk ve koridor arasında kilitlenebilir duvarlı ayrı kabinler
- bu koltuklar daha çok diğer bazı havayollarındaki First Class'ı andırıyor
- 500 Euro'dan 600 Euro'ya kadar ekstra ücret
Bilet satın alın
Yunan Aegean Havayolları'nın Miles+Bonus sık uçan yolcu programından mil kazanmaya başlamanın zamanı geldiğine karar verdim. Prag'dan Münih üzerinden New York'a tek yön bilet 55.000 mil + yaklaşık 430 avro ücrete mal oldu.
İki kişi seyahat ediyorduk ama ben pencere kenarı koltuğun güvenliğini de istiyordum.
Bu nedenle, Privacy Seat için ekstra 2x 140 avro ödemekten başka seçenek yoktu.
- Münih MUC - Newark EWR
- Uçuş süresi: 8,5 saat
- Koltuk: 3K
- Uçak: Airbus A350, D-AIXU
Allegris Business Class uçuşlarının güncel fiyatları ve müsaitlik durumu için lütfen lufthansa.com adresini ziyaret edin.
Havaalanında check-in
Kalkıştan 24 saat önce online check-in yapıyoruz, ancak kayıtlı bagajla seyahat ettiğimiz için yine de havaalanı kontuarını ziyaret etmemiz gerekiyor.
Prag'dan Münih'e kısa bir atlayışla uçuyoruz (Lufthansa'da bölgesel business sınıfının neye benzediğini görmek için bu incelemeye bakın).
Prag'daki check-in masası tüm kalkışlar için tüm gün açık, bu nedenle kalkıştan 3,5 saat önce valizimizi rahatça kontrol ediyoruz.
Business class yolcuları için özel masalar var ve sırada bir dakika bile beklemiyoruz.
Business sınıfında 30 kg ağırlık sınırı vardır ve bagajın öncelikli bir etiketi vardır. Diğer sınıflarda bagaj limitlerinin ne olduğunu ve el bagajının maksimum boyutlarını Lufthansa bagaj sayfamızdan öğrenebilirsiniz.
Prag'dan New York'a kadar biniş kartlarımız var, bu yüzden Münih'te hiçbir şey için endişelenmemize gerek yok.
Dinlenme salonu ve biniş
Münih'te uçak değiştirmek için 1,5 saatimiz vardı, ancak Prag'dan gelen uçuş neredeyse 40 dakika rötar yaptı, bu yüzden lounge'a gidemedik.
Önemli değil, Münih benim çok sık kullandığım bir aktarma noktası, bu yüzden eminim yakında web sitemizde bir Lufthansa Lounge incelemesi yer alacaktır.
Ancak, Prag'dan Münih'e bölgesel uçuşumuzdan önce Erste Premier salonunu kullandık.
Uçağa biniş gruplara göre çok iyi organize edilmiş. Son derece verimli ve tüm yolcular kalkıştan 15 dakika önce uçakta oluyor.
Hizmetler, terminaller arası ulaşım ve transfer ipuçları hakkında detaylı bilgiyi yazımızda bulabilirsiniz: Münih MUC Havalimanı - ulaşım ve transferler.
Business class kabin - sade ama zarif
Sadece birkaç aylık bir Airbus A350-900 ile uçuyoruz ve business class kabin ilk bakışta yeni ve modern görünüyor.
Renkler gri, lacivert ve kahverenginin bir karışımı. Kabin biraz sade ve yaratıcı görünmeyebilir, ama aslında hoşuma gitti!
Mavi ve bej koltuklar zarif bir izlenim yaratıyor ve çok sayıda küçük ama çok pratik özelliğe sahip.
Ancak Classic gibi ek ücret alınmayan tek koltukların gerçekten en az mahremiyete sahip olduğu ve koridorda yürüyen diğer yolcuların bakışlarına en çok maruz kalan koltuklar olduğu doğrudur.
Pratik özelliklerle dolu konforlu bir koltuk
Şüpheler ortadan kalktı ve fazladan ödeme yapma zorunluluğunun yarattığı hayal kırıklığı hızla yok oldu.
Koltuğun kendisi harika!
Sadece kendisi için değil, özellikle de daha iyi derecelendirilmiş business sınıflarında bile genellikle bir sorun olan alışılmadık derecede büyük miktarda depolama alanı için.
Koltuk bölmesi, yolculuğu daha keyifli hale getirmek için çok sayıda küçük ama pratik araçla donatılmıştır:
- bir gözlük tutacağı
- kilitlenebilir saklama bölmesi
- kablosuz telefon şarjı
- örneğin yatakta ve uzanarak film veya TV şovları izlemek istiyorsanız büyük monitöre ek olarak ekstra bir tablet
- evrensel şarj cihazı ve USB konektörü
Koltuk ısıtma veya soğutma
Dokunmatik tabletteki kesinlikle harika bir özellik, tüm koltuğu ısıtma veya tersine havalandırma ve soğutma yeteneğidir.
Tepki süresi çok hızlı ve koltuk birkaç saniye içinde ısınmaya başlıyor.
Allegris Business yatakta uyumak nasıl bir his?
Ama tabii ki en önemli şey ana servis ile iniş arasında gerçekleşiyor.
Gündüz uçuşu olmasına rağmen yatağı business class'ta denemek zorunda kaldım.
Koltuk kontrolleri çok basit ve manuel bir düğmeye dokunarak veya bir tablet dokunmatik ekran aracılığıyla açılabiliyor.
Koltuk ilk bakışta dar görünebilir, ancak bir yatağa açıldığında aslında çok rahat!
Ayak boşluğu geniş ve yatakta yanlamasına bile rahatça uyuyabilirsiniz.
Harika uyudum ve koltuğu Condor havayollarındaki Prime Seat'a benzer kalitede değerlendirdim.
Amenity-kit ve diğer olanaklar
Koltuk son derece rahat bir yastık ve battaniye ile birlikte gelir.
Yatak takımları yok, ancak bu sadece gece uçuşlarında standart olma eğilimindedir.
Ancak, gündüz uçuşları için kesinlikle pratik olan terliklerin olmaması beni hayal kırıklığına uğrattı.
Bu ekipmanı koltuk bölmesinde bulacaksınız:
- IFE için gürültü önleyici kulaklıklar (ancak Bluetooth aracılığıyla monitöre bağlanan kendi kulaklıklarınızı da kullanabilirsiniz)
- Durgun su 0,5 litre
- Amenity-kitiçerir:
- Diş fırçası + küçük diş macunu
- ıslak mendil
- kulak tıkaçları
- göz maskesi
- çoraplar
- L'Occitane kozmetik ürünleri - geyik donyağı dudak kremi, el kremi, yüz nemlendiricisi, vücut spreyi
Business class tuvaletlerine ağız gargarası, nemlendirici sprey veya ıslak mendil şişeleri almakta serbestsiniz.
Uçak içi yiyecekler
Koltuk harika, yatak harika, peki ya servis ve yemek kalitesi?
İkramlar tüm yolcular için aynıdır - en ucuz Classic koltuklardaki yolcular ile en pahalı Süit'teki yolcular aynı hizmeti alır.
Kalkıştan önce her koltukta bulunan basılı menüyü inceliyorum.
Menü kompozisyonu çok özel. Neredeyse sadece et veya deniz ürünleri seçeneği var ve tek vejetaryen yemek yine mantar içeriyor.
Neyse ki, uçuşunuzdan önce lufthansa.com/menus-in-business-class adresinden menüyü inceleyebilirsiniz.
Özel yemeklere ek olarak, uçakta standart menü dışında toplam 9 öğün yemeği ücretsiz olarak önceden sipariş edebilirsiniz. Ancak, çevrimiçi seçim bile çok garip bir şekilde bir araya getirildi - et sadece domuz eti veya sığır eti, tavuk veya hindi seçeneği hiç yok.
Mantar içermeyen vejetaryen yemeklerden ise yine sadece bir tane vardı - bir Hint seçeneği.
Hoş geldiniz içeceği ve kuruyemiş
İlk servis başlangıçtan önce hoş geldiniz içeceği şeklinde yapılır. Köpüklü şarap, meyve suyu, su veya özel Aviator kokteyli arasında seçim yapabilirsiniz.
Ben Aviator kokteylini seçtim. Tatlı ama güzel!
Ana yemekten önce kuruyemiş ve su alıyoruz.
Ana servis
Ana yemek kalkıştan yaklaşık bir saat sonra geliyor. Yemekten önce, inişten önce bir kez daha dağıtılan geleneksel sıcak ıslak peçeteyi alıyoruz.
Önce başlangıç servis ediliyor. Ben ızgara kereviz, pancar ve üzüm şarabı ile kurutulmuş dana etini seçiyorum. Benim için kesinlikle harika bir kombinasyon ve sunum da çok başarılı.
Ana yemek birkaç dakika içinde geliyor. Aralarından seçim yapabileceğiniz 3 farklı yemek var. Ben karidesli risottoyu seçtim.
Aslında yemeğin sunumu oldukça talihsiz ama tadı? Kesinlikle rakipsiz ve özellikle arpa risotto şimdiye kadar yediklerimin en iyilerinden biri!
Yemeğimin yanında şampanya da sipariş ettim. Ayrıca başka şarap veya kokteyl seçenekleri de var.
Altın sütlü ballı kek şeklindeki tatlı, bitirmek için harika bir tatlı nokta!
Mürettebat çok verimli ve özenli ve süt sağar sağmaz pratik olarak hasat ediyor.
Ana servis toplandıktan yaklaşık 20 dakika sonra, mürettebat hala küçük çikolatalı trüfler dağıtıyor.
Akşam yemeği
New York'a yerel saatle 18:30 civarında iniyoruz, bu nedenle iniş öncesi servis akşam yemeği olarak adlandırılabilir.
- İpucu: New York'a ilk kez uçuyorsanız, New York'ta görülecek yerler ve The Plaza ve The Standard High Line hakkındaki dürüst incelemelerimiz de dahil olmak üzere Manhattan'daki en iyi oteller hakkındaki ipuçlarımıza göz atın
İnişten yaklaşık bir buçuk saat önce gerçekleşiyor.
Somon ve mercimek, tatlı olarak da granola ve meyveli yoğurt tercih ettim. Yine, büyük memnuniyet!
Yemekten sonra daha fazla dondurma ve ayrıca geleneksel Lindt çikolatasından oluşan bir hatıra kutusu alıyoruz.
Uçak içi servis ve mürettebat
Mürettebat hakkında şikayet edecek bir şeyim yok. Servis her zaman çok hızlıydı, mürettebat balık veya mantar yemeyen yolcular için başka akşam yemeği seçenekleri sunmaya çalıştı ...
Bazıları tipik Alman soğukluğu konusunda rahat olmayabilir, ancak hizmet kesinlikle profesyonel ve kusursuz!
Eğlence sistemi
4K çözünürlüklü monitör harika. Kontroller ya doğrudan monitör üzerinde dokunmatik ekran ya da koltuktaki bir tablet aracılığıyla yapılır, böylece IFE'yi koltuk yatırılmış haldeyken veya yataktan kontrol edebilirsiniz.
Standart koltuklarda 24 inçlik bir monitör bulunurken, Business Suite koltuklarda 27 inçlik bir ekran vardır.
Film ve TV şovu seçenekleri oldukça geniş ve özellikle Avrupa sinemasının çok geniş çeşitliliğini takdir ediyorum.
Wi-fi
Business sınıfı yolcular için ücretsiz internet mevcut değildir. Yalnızca aşağıdaki sınıflar için ücret alınmaz Messaging. Diğer paketler için ekonomi sınıfı yolcular gibi ekstra ödeme yapmanız gerekir.
Wi-fi uçuş sırasında uçuş seviyesinde çalışır, yani kalkış ve iniş sırasında çalışmaz.
İnternet hızı, uçağın o anda nerede olduğuna bağlı olarak önemli ölçüde değişir. İnterneti sohbet etmek için kullandım. Ayrıca çalışmaya çalıştım, ancak bu sadece berbat hız nedeniyle neredeyse imkansızdı.
Sonuç Lufthansa Allegris Business Class - ileriye doğru bir adım, ancak tartışmalı
Evet, koltuk seçimi söz konusu olduğunda, sadece 5 farklı koltuk tipinden birini ücretsiz olarak seçebilmeniz gerçekten şaşırtıcı.
Bu, özellikle toplam bilet fiyatının 400 Euro'dan fazla artabileceği bir çift olarak seyahat ediyorsanız, tuhaf ve can sıkıcı bir durum.
Yine de uçuş deneyiminin kendisi çok iyiydi! Daha iyi business sınıfları var, bu kesin. Ancak yeni Allegris Business sınıfını ortalamanın üzerinde değerlendiriyorum, en azından Avrupa içinde!
Artılar
- Zarif kabin tasarımı
- Koltukta çok sayıda pratik özellik
- Rahat yatak
- Bol miktarda mahremiyet sağlayan modern 1-2-1 koltuk düzeni
- IFE ile karşılaştırılabilir harika eğlence sistemi
- Gıda kalitesi
- Profesyonel ekip
Eksiler
- Menü kompozisyonu - tavuk yemeklerinin yokluğu ve deniz ürünleri yemeklerinin geniş temsili
- Çoğu ek maliyetli, tuhaf sayıda koltuk tipi
- Terlik yokluğu
- Genellikle yüksek uçuş fiyatları
Bölgesel rotalarda Eurobusiness sınıfı neye benziyor? Airbus A321 ile Münih-Kahire uçuşu hakkında kısa süre içinde bir inceleme yazacağım.
Benzer bağlantılı uçuşlar rutin olarak Lufthansa'nın ana merkezleri olan Münih (MUC) ve Frankfurt (FRA) üzerinden gerçekleştirilir - ayrıntılı havaalanı rehberlerine buradan ulaşabilirsiniz.
Business sınıfı fiyatlarını lufthansa.com adresinde bulabilirsiniz
Allegris Business Class, hataları olmasa da doğru yönde atılmış bir adım. En büyük hayal kırıklığı çoğu koltuk için ek ücret sistemi, ancak aksi takdirde yeni kabin Avrupa'daki görsel ve işlevsel olarak en hoş kabinlerden biri.
Diğer business veya first class incelemelerimize göz atın.
Başka hangi uçuşları deneyimledik?
Diğer incelemelerimizde diğer havayollarında veya diğer rotalarda ve uçaklarda uzun mesafeli business veya first class'ın neye benzediğini karşılaştırın.
Sitede zaten bu en iyi incelemelere sahibiz:
- Condor, Business Class Prime Koltuk, Airbus A330-900neo, JNB-FRA
- Air India, Business Class, Boeing 787-8, MXP-DEL-MEL
Bu uçuşlar önümüzdeki aylarda gerçekleşecek:
- Etihad Havayolları, Business Class, Boeing 787-9, PRG-AUH
- Etihad Havayolları, Business Class, Airbus A321LR, AUH-KBV
- Lufthansa, Birinci Sınıf, Boeing 747-8, FRA-HND
- Lufthansa, Allegris First Class, Airbus A350, HND-MUC
Sorusu olan var mı?
Makale hakkında herhangi bir sorunuz veya yorumunuz varsa...